субота, 6 березня 2021 р.





Поради психолога: як вберегти дітей від "ігор смерті" та небезпечних флешмобів в інтернеті

Підлітки, які відділяються від батьків в пошуках себе, часто потрапляють в тенета небезпечних ігор та флешмобів в мережі. Останнім часом в Україні спостерігаємо хвилю дитячих спроб самогубств, які пов'язують з так званими "іграми смерті".

Чому підлітки долучаються до них, з якими проблемами вони не можуть справитись та що варто знати батькам. 

Про особливості віку та проблеми підлітків

Специфіка підліткового віку полягає в тому, що постає завдання відділитись від батьків. Цей термін у дитячій психології має назву сепарація. Тоді підсвідомість підлітка зосереджена на тому, щоб робити навпаки, адже в цей період відбувається утворення дитини як незалежного індивідума. Також формуються стосунки з батьками, вчителями, однолітками. А оскільки підлітки транслюють взаємозаперечення від батьків, стосунки у цей час псуються. Та й батьки чи вчителі часто не витримують такого натиску. 

- Що важливо підліткам у цей період? По-перше, самоствердитись серед однолітків. Зазвичай у дітей є авторитети - такі ж самі підлітки, часто зірки та блогери.  По-друге, виділитись за допомогою зовнішніми факторами. Мова про телефон, одяг тощо. Ні батьки, ні вчителі в цей час авторитетами дитині не є, - розповідає Оксана Третяк. 

Інколи люди висловлюють тезу, що в дітей варто забрати гаджети і цим вдасться вберегти їх від негативних процесів. Але спілкування в інтернеті - це норма нашого часу. Психологиня наголошує, що забирати телефон - не вихід, бо це спілкування - основа їхнього віку.

Чому діти долучаються до небезпечних флешмобів

Якщо в дитини вкрай порушені стосунки з батьками, порушені стосунки з однолітками, нема авторитетів серед дорослих, то в них лишається тільки інтернет. От тоді соцмережі мають величезний вплив. То ж чим більш до дитини толерантні батьки, коли вони турбуються, щоб в житті дітей були значимі дорослі (наприклад, тренер), коли хороші стосунки з однолітками (і тут точно не зайві телефони!), тоді влада соціальних груп зводиться до мінімуму, - наголошує психолог. 

Оксана Третяк зауважує, що групи смерті в соцмережах з'являється далеко не у всіх підлітків, а у тих, хто це шукає сам, робить подібні запити для пошуку в Інтернеті. Тобто сама ідея з'являється у реальному житті і просто дитина починає шукати способи за допомогою цих груп. Якщо ж все нормально в соціальному житті у підлітка, то навіть при банальній цікавості щодо таких груп, в них спрацьовує інстинкт самозбереження і ці групи не становлять такої загрози. 

Як розпізнати, що дитина може потрапити під вплив "груп смерті": 

  • дитина стає асоціальною; 
  • коли у неї немає друзів та спілкування в реальному житті; 
  • з'являються конфлікти з батьками; 
  • коли дитина починає погрожувати самогубством під час сварки; 

Де шукати вихід

У випадку, якщо у дитини є проблеми в соціальному житті та загроза потрапити під негативний вплив, найчастіше всього батьки самостійно ситуацію вирішити не зможуть, бо дитина робитиме все всупереч (наприклад, перестане їсти, або навпаки не матиме міри). У таких випадках краще звертатись по допомогу до психологів. 

Як зазначає з власного досвіду Оксана Третяк, сучасні підлітки добре ідуть на контакт зі спеціалістами, адже там їх не змінюють, а приймають такими як вони є. Часто переконати дитину піти до психолога у батьків не стає проблемою, адже сучасні діти прекрасно розуміють, що це звичайний досвід у житті їх однолітків за кордоном. Вони значно відкритіші за попередні покоління і точно не соромляться це робити. Єдине, що важливо, знайти "свого" спеціаліста для дитини. 

неділя, 28 лютого 2021 р.

Усі діти талановиті

 

Усі діти талановиті!
У кожної  дитини  свій  особливий дар,  величезний потенціал,  дивна сила,  яка примушує  їх   рости і  розвиватися.
З якою завзятістю і відвагою дитина робить свої перші кроки, йде, падає, знову встає.Вона активно освоює навколишній світ, прагне якнайповніше реалізувати себе.
Ця універсальна здатність властива усім дітям незалежно від конкретних здібностей і рівня розвитку.
У літературі виділяють декілька рівнів здібностей:

  • здібності (як такі);
  • обдарованість;
  • талант;
  • геніальність.
Під обдарованістю розуміють такий стан індивідуальних психологічних ресурсів, який забезпечує можливість творчої діяльності дитини, використання нестандартних підходів при вирішенні  проблем, уміння знаходити цікаві рішення нестандартних завдань.
Саме слово «обдарований» викликає досить суперечливе відношення.
«Обдаровані діти» - серед них є ті, хто досить рано виявляє свої яскраві здібності, і ті, хто може виявити їх досить пізно (впродовж життя) – такі здібності можуть виявитися прихованими (непоміченими) в дитинстві і проявитися набагато пізніше. Наприклад  Альберт Ейнштейн, який у дитинстві зовсім не вважався обдарованим, а надалі виявився генієм!
Цікава відповідь Ейнштейна на питання, як к він умудрився відкрити теорію відносності: «В дитинстві я дуже повільно розвивався, тому ті питання, на які діти отримали готову, авторитетну відповідь від дорослих, в моїй голові виникли набагато пізніше, і мені довелося шукати відповідіна них самому».
Найчастіше  у дітей  проявляється музична і художня обдарованість, але потім вони можуть зацікавитися і більш серйозними науками.
Прикладами всебічно обдарованої людини є М. В. Ломоносов і Леонардо да Вінчі. Останній мав не лише художні таланти, але і наукові, при чому реалізовував їх у самих різних галузях науки і життя.
Ознаки обдарованості проявляються досить рано і є запорукою майбутніх успіхів.  
Але те в якій степені  буде розвиватися її творчий потенціал дуже багато залежить від батьків та вихователів.
В обдарованих дітей виявляють:
  • Ранній розвиток мови і великий словниковий запас;
  • Високий рівень пізнавальнних процесів і хороша пам'ять;
  • Висока пізнавальна активність;
  • Гарна уява та фантазія;
  • Творче мислення.

Ви маєте не тільки навчити дитину відображати будь-яку дію, але й дати їйможливість проявити:
  • свою ініціативу,
  • винахідливість   
  • розкрити свої творчі здібності.
Щоб розвивати всебічно обдаровану дитину вам необхідно бути:
  • дуже уважними до незвичних дитячих запитань;
  • з повагою відноситись до нестандартних  ідей;
  • показувати дітям ,що їх ідеї мають цінність;
  • давати можливість самостійно навчатись та хвалити за це.
Якими ж методами можна користуватися для розвитку творчих здібностей?
  • Створіть вдома розвиваюче середовище;
  • Створюйте творчі композиції, спільні картини;
  • Використовуйте способи нетрадиційного малювання;
  • Використовуйте додаткові матеріали для оформлення робіт (сіль, крупа, клей, засушені листочки, яєчні шкаралупки, насіння рослин, малюнки із журналів, стрічки і таке ін.);
  • Читання художньої літератури;
  • Ігри типу «Включи уяву», «Якби то…», завдання з перетворення сонечка на щось інше схоже, загадкова клякса, домалюй;
  • Іграшки із покидькового матеріалу.
Шановні батьки!
  • Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість.
  • Підтримуйте творчий імпульс дитини через повагу до їх робіт з образорворчого мистецтва, аплікації, перших спроб прибуманих оповідань.
  • В дошкільному віці більшість дітей не соромляться співати, танцювати, показувати свої малюнки іншим.
Дитяча особистість ще не закомплексована, вона відчуває в собі досить сил та бажаняння спробувати все, брати участь в усіх видах діяльності.
Допоможіть дитині в цьому і у вас будуть
Усі діти талановиті!